Wanneer chiropractie?

Een chiropractor kan bij uiteenlopende klachten aan gewrichten, spieren en zenuwen een oplossing bieden.

De meeste klachten die een chiropractor behandelt betreffen rugpijn, nek- of hoofdpijn. Ook migraine, aangezichtspijn en tintelingen of gevoelloosheid in armen en benen komen veel voor. Pijn en stijfheid door bijvoorbeeld artrose (slijtage) kunnen doorgaans sterk verminderen met een chiropractische behandeling.

Ook klachten buiten de wervelkolom kunnen behandeld worden met chiropractie: spierklachten en gewrichtspijnen van de schouders, elleboog, polsen, heupen, knieën, enkels en voeten. Doel van de behandeling is pijnverlichting, functieverbetering, verbeteren van de kwaliteit van leven en het optimaliseren van sportprestaties.

Naast specifieke, chiropractische methodes is de chiropractor uitvoerig geschoold in onder andere algemene diagnostiek, röntgendiagnostiek en de functionele analyse van het bewegingsapparaat.

Het lichamelijk onderzoek en de behandelingen zijn volgens wetenschappelijke evidentie. Indien u interesse heeft in wetenschappelijke literatuur over chiropractie klikt u dan hier.

Kijk hier voor een lijst van veel voorkomende klachten die de chiropractor behandeld.